Need help? Chat now!

Hostwinds Blog

Zoekresultaten voor:


Programmatische marketing: profiteer van de voordelen en voorkom klikfraude Uitgelichte afbeelding

Programmatische marketing: profiteer van de voordelen en voorkom klikfraude

door: Hostwinds Team  /  mei 1, 2017


Als je zou raden welke vorm van reclame de meeste groei zou zien in 2017, wat zou je gok dansen? Sociale media? Video-marketing? Beide zijn goede gissingen en beide blijven belangrijk. Maar Media Post-rapporten Op de programmatische marketingvoorspellingen van Zenith zal het zeggen van noch sociale media noch online video de voorloper zijn. Programmatische marketing zal zijn.

Het rapport schat dat programmatische marketing het voortouw zal nemen. De online videogroei met 25% en sociale media met 25% overtroffen ... en dit jaar bijna 60% van alle digitale advertentie-uitgaven bedragen (Adobe zegt meer dan 70%), waarbij de VS het grootste deel van de advertentiemarkt in handen heeft (meer dan 60% van de programmatische advertentiemarkt).

Hoewel dit rapport alleen verwijst naar digitale advertenties, vindt het langzaam zijn weg naar traditionele advertentieruimte zoals radio en tv.

Gezien het feit dat in 2012 programmatische marketing slechts 13% van de advertentie over de digitale displaysmarkt is, is dit duidelijk iets dat u zou moeten kijken als u op een of andere manier betrokken bent.

Programmatische marketing uitgelegd

Programmatische marketingbedrijven gebruiken geautomatiseerde technologie om digitale advertentieruimte te kopen met real-time biedingen, waardoor advertenties specifiek op bepaalde mensen kunnen worden gericht op bepaalde mensen. Traditionele ad-aankopen, waar u een generieke advertentie laat zien aan grotere, meer algemene segmenten van uw publiek, wordt iets uit het verleden. Met programmatische marketing kunt u naar beneden boren en nauwkeurig kiezen welke advertentie zal worden getoond waarop mensen op welk tijdstip. Uiteindelijk krijg je een betere ROI omdat je geen geld verspilt op het tonen van advertenties aan de verkeerde mensen of de verkeerde tijd.

Notitie: Mogelijk ziet u programmatische marketing ook wel programmatische advertenties, programmatische media

Native ads en programmatische marketing - een perfecte combinatie

Mobiele apparaten zijn een integraal onderdeel van het dagelijks leven. En de meeste merken beseffen dit, het maken van sites en inhoud die reageren zijn, die prachtig over elk scherm weergeven. Online reclame is echter niet zoveel gevorderd. Het is nog steeds heel gewoon om traditionele banners of pop-upadvertenties te zien, en ze passen gewoon niet in met de omringende inhoud wanneer u ze op een mobiel apparaat ziet.

Ze zijn lelijk. Ze zijn opdringerig. Maar native programmatische advertenties passen er precies in. Google geeft er een paar zeer succesvolle voorbeelden van bedrijven die overgaan naar native programmatische advertenties. Eén is de New York Times, die 6x het aantal CTR- en 4x-zichtbare vertoningen heeft gezien nadat ze de wijziging hebben gemaakt.

Hoe werkt programmatisch adverteren?

Dus hoe werkt het eigenlijk? Wanneer iemand op een site landt, gebeurt er veel in een oogwenk. Bij slechts fracties van een seconde wordt informatie over die gebruiker verzameld (indien beschikbaar) en naar verschillende adverteerders verzonden om te zien of deze gebruiker bij hun vooraf gedefinieerde doelgroep past. Als dat het geval is, begint het biedingen automatisch en wordt de advertentie van de winnaar op de site getoond voor de laagste prijs mogelijk. Dit gebeurt allemaal automatisch en binnen 200 milliseconden.

Waarom zou u overwegen om het te gebruiken?

U kunt uw mogelijkheden om in te zoomen aanzienlijk vergroten en precies kiezen aan wie uw advertentie wordt weergegeven en wanneer. De algoritmen die in die fractie van een seconde plaatsvinden, zullen veel verschillende datapunten en informatie uit cookies evalueren om te bepalen of een bepaalde gebruiker past bij uw doelgroep. Er wordt ook gekeken naar de biedprijs en wat de kans is dat die gebruiker een conversie uitvoert.

En elk goed platform zal ook naar elke mogelijke fraude kijken en de kansen van uw advertentie die daadwerkelijk worden gezien. FINE-TUNING Wanneer uw advertenties de prijs die u betaalt en optimaliseert. In feite, Uitvoeringen de conversie voor klanten die zijn overgestapt van Google AdWords naar programmatische marketing met bijna 400% en het aantal vertoningen met meer dan 550%.

Waarom sommige merken nog aarzelen

In één keer waren veel van de sites die de advertentieruimte voor programmatische reclame verstrekten niet erg bewonderenswaardig waren. Zoveel marketeers en merken zijn aarzelend om aan boord te springen. Wie wil dat hun advertentie opdraagt op schaduwrijke of twijfelachtige sites? Of alleen in een minder dan gewenste advertentiepositie worden weergegeven?

Maar de waarheid is dat er tal van hoogwaardige sites en advertentieruimte zijn die te vinden is in premium (meestal privé) uitwisselingen. En zelfs om uw advertenties te krijgen op sites die niet de crème van het gewas zijn, in termen van kwaliteit, kan een groot voordeel zijn. Waarom? U kunt gegevens over uw publiek verkrijgen die uiterst waardevol is. Je kunt leren over sites die ze vaak bezoeken waar je nog nooit eerder aan hebt gedacht.

En wat is er beter ... uw advertentie wordt weergegeven op de grootste, meest gevestigde sites en wordt getoond aan mensen die geen interesse hebben in wat u te bieden heeft? Of wordt weergegeven op minder bekende sites voor een gericht publiek dat zeer waarschijnlijk geïnteresseerd is in wat u te bieden heeft?

De mogelijke valkuilen die u moet kennen

Inheemse programmatische reclame zal bijna zeker een verbluffende groei zien in de komende jaren, en om een goede reden. Maar het is niet perfect, en als je overweegt om in te springen, zijn er enkele dingen waar je over moet weten. Het potentieel voor fraude is er, maar het zijn niet alleen bots, wat waarschijnlijk in de steek is toen ik dat zei. Advertentiefraude kan zowel opzettelijk als onbedoeld zijn.

Bots

Natuurlijk zijn bots absoluut een groot deel van opzettelijke fraude, normaal gesproken gebruikt om neppagina-weergaven te creëren. In sommige gevallen kunnen ze zelfs valse klikken genereren of formulier inzendingen ... die de adverteerder leidt om te geloven dat ze conversies krijgen van hun advertenties wanneer ze in feite niet zijn, dat zijn ze niet. Een bot kan eenvoudige scripts zijn die gemakkelijk kunnen worden geïdentificeerd als u de tijd neemt om door logboeken te kijken. Of ze kunnen zeer verfijnd zijn, waardoor hun voetafdruk drastisch wordt verminderd en ze erg moeilijk te vinden zijn.

Maar er zijn andere vormen van fraude die misschien nog moeilijker te vinden zijn, namelijk Ratko Vidakovic dekt diepgaand bij marketingland. Waaronder:

  • Onzichtbare advertenties - indrukstapel, ad-stapelen en onzichtbare iframes
  • Arbitrage - Uitgevers die louche verkeer naar hun site kopen voor minder dan wat adverteerders hen betalen op basis van CPM, maken daardoor winst ten koste van de adverteerder
  • Domain spoofing - Adverteerders worden misleid over waar hun advertenties daadwerkelijk zullen verschijnen
  • Site Bundling - Nogmaals, advertenties die eindigen op sites die de adverteerder niet van plan was
  • Advertentie-injectie: advertenties worden vervangen of in elke site geïnjecteerd vanwege browser-add-ons en plug-ins (de uitgever weet misschien niet eens dat dit gebeurt, omdat het de browser van de eindgebruiker is)
  • Cookie stuffing - Bezoekersgegevens gemakkelijk verkeerd voorstellen of verdunnen
  • Betaald worden om te klikken - Veel sites betalen gebruikers om op links te klikken, video's te bekijken of formulieren in te vullen ... waardoor die vertoningen, CTR en acties die de adverteerder betaalt, vrijwel geheel zinloos zijn

Hoe klikfraude te voorkomen

Programmatisch adverteren heeft het speelveld in veel opzichten gelijk gemaakt, wat betekent dat zelfs kleine bedrijven met de grote honden kunnen spelen en kunnen adverteren op sites waar ze traditioneel geen budget voor hadden. Dus hoe profiteert u hiervan en blijft u klikfraude vermijden?

Kijk voordat je springt.

Ga niet met alleen een programmatisch platform. Ontdek wie ze zijn, hoe lang ze in het bedrijfsleven zijn geweest en, indien mogelijk, klanten waarmee ze hebben gewerkt. Graaf in en lees de fijne print - leer precies hoe ze werken. Ontdek wat ze doen om frauduleuze klikken te voorkomen en wat hun vergoedingsbeleid is als klikfraude wordt gedetecteerd. Als er iets of te goed lijkt om waar te zijn, is het waarschijnlijk geen goed idee om je aan te melden.

U moet ook op zoek gaan naar een platform dat rechtstreeks bij de uitgever koopt. In veel gevallen kopen ze bij uitgevers die bij andere uitgevers kopen. Met elke nieuwe man-in-the-middle neemt het risico op fraude toe… om nog maar te zwijgen van de kosten waarschijnlijk ook.

Vraag om hun blokkeerlijst

Een goede DSP (Demand-Side-platform) moet een regelmatig bijgewerkte bloklijst hebben. Bovendien kunnen sommige u zelfs toestaan om toe te voegen aan uw eigen bloklijst of de mogelijkheid om minder te bieden voor sites die u niet zo waardevol vindt.

Doe extra tracking

Stel uw eigen tracking in of gebruik die van een derde partij. Hoe dan ook, het is altijd een goed idee om niet 100% op de tracking van het platform te vertrouwen. Er zijn zeer gerenommeerde prestatie-trackingbedrijven die geavanceerde technologie hebben voor het detecteren van fraude die u niet doet. Maar vergeet niet dat uw tracking (of de derde partij die u inhuurt) en de DSP's zelden naast elkaar staan, absoluut hetzelfde ... en dat is te verwachten. Maar als je grote verschillen ziet, dan is het zeker de moeite waard om het verder te kijken.

Vraag en doorzoek de gegevens

Met programmatische marketing kan uw DSP niet garanderen dat u x bedrag van vertoningen op specifieke locaties krijgt, aangezien het bieden in realtime voor elke bezoeker wordt gedaan. Maar wat ze kunnen doen is gedetailleerde rapporten aan u geven van waar uw advertenties al zijn getoond. Het schuren van deze rapporten is belangrijk voor het identificeren van sites met minder dan stellaire resultaten. Het is belangrijk voor het blootleggen van te-goed-to-be-true statistieken en het detecteren van mogelijke klikfraude.

Nog beter als u uw eigen aanmelding hebt om toegang te krijgen tot deze gegevens op elk gewenst moment dat u het in realtime wilt bekijken, aangezien advertenties worden getoond. Nogmaals, dit is misschien nog een goede reden om een derde partij te gebruiken, omdat ze een neutrale, objectieve kijk op dingen kunnen zijn als discrepanties zich voordoen.

Gevolgtrekking

Programmatische marketing kan uw ROI verhogen en u helpen uw doelgroep beter te bereiken. Maar alles komt met een soort risico. Het is proactief en planning vooruit die je bedrijf vooruit bewegen. Maar natuurlijk is niets een-size-fits-all in de wereld van marketing.

Heb je al gesprongen met programmatische marketing? Nog steeds op het hek, of is het iets waar je in de nabije toekomst duidelijk zult sturen? Heb je tips voor iemand die rekening houdt met het gebruik van een DSP of een horrorverhaal om van te leren?

Geschreven door Hostwinds Team  /  mei 1, 2017