Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Waarom zou er een vertraging zijn?

Hoe lang duurt het voordat ik een creditcardteruggave krijg?

Tags Billing 

Waarom zou er een vertraging zijn?

Wanneer een restitutie in aanmerking komt volgens ons restitutiebeleid, worden restituties verleend op verzoek in een ticket aan ons factureringsteam.
Ons factureringsteam zou die terugbetalingen onmiddellijk uitvoeren wanneer we aan dat ticketverzoek werken.

De terugbetaling zou echter waarschijnlijk niet onmiddellijk worden ontvangen, aangezien er een vertraging zou zijn tussen het uitvoeren van de terugbetaling en het terugstorten op de creditcardrekening.

Waarom zou er een vertraging zijn?

Dit zou neerkomen op de achtergrondprocessen die zouden moeten worden voltooid door de financiële instellingen die bij de terugbetaling zijn betrokken.

Een samenvatting van wat dat proces eruit ziet, wordt hieronder beschreven:

  1. We sturen een restitutieverzoek uit via de betalingsgateway
  2. The gateway shares the details of the refund request with the acquiring bank
  3. De wervende bank communiceert het terugbetalingsverzoek aan de uitgevende bank (de bank / NBFC die de creditcard ondersteunt)
  4. De uitgevende bank accepteert de terugbetaling en verwerkt deze
  5. Het terugbetaalde bedrag wordt weer op de rekening bijgeschreven

Dit zou inhouden met informatie die wordt gedeeld over meerdere entiteiten, die elk zijn eigen processen en procedures zouden hebben die ze zouden moeten volgen voordat ze dingen doorgeven aan de volgende link in de keten.Vanwege de tijd die tussen elke link is genomen, kan het tussen de 5-7 volledige bankdagen duren voor een terugbetaling van een creditcard om nationaal volledig te verwerken.

Internationaal kan dit veel langer duren.

Geschreven door Hostwinds Team  /  juni- 5, 2021