Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Hoe de Virtualmin-luisterpoort te wijzigen

Trefwoorden: Virtualmin 

De grootste angst van een serverbeheerder is enkele kwaadaardige entiteit die toegang krijgt tot een server die u bestuurt.Gelukkig zijn er stappen die u kunt nemen om uw server te beveiligen.Een van de stappen die u kunt nemen, is om uw VirtualMin-luisterpoort te wijzigen om de standaardpoort 10000 niet te gebruiken. Dit kan het mogelijk moeilijker maken voor kwaadwillende entiteiten om toegang te krijgen tot uw server.De focus van dit artikel is om u te leren hoe u de luisterpoort kunt wijzigen die VirtualMin gebruikt.Dit artikel impliceert dat u VirtualMin al hebt geïnstalleerd.Als u dit nog niet hebt gedaan, kijk dan naar het volgende artikel: Hoe Virtualmin te installeren.

U moet eerst inloggen op het bedieningspaneel van uw virtualmin.Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, raadpleeg dan het volgende artikel: Hoe in te loggen op Webmin.Zodra u bent ingelogd, en u bent klaar om door te gaan, bekijk de volgende stappen om de poorten te vinden en de module aan te pakken en uw luisterpoort te wijzigen:

  1. Klik op de Webmin sectie
  2. Selecteer de Webmin van de beschikbare opties
  3. Klik in de volgende beschikbare lijst met opties op Webmin-configuratie module.
  1. Selecteer op de volgende pagina het Poorten en adressen Module.

Onder de Luister op ips en havens sectie, selecteer de vervolgkeuzelen naar Elk adres om aan elk IP-adres te binden.

Selecteer welke poort u wilt gebruiken in het tekstvak naast de vervolgkeuzelijst die zegt Specifieke poort.

U kunt de optie instellen op Luister naar uitzendingen op de UDP-poort naar dezelfde haven die hierboven is gebruikt.

Wanneer u tevreden bent met de informatie die u hebt verstrekt, klikt u op de Opslaan knop.

Nadat de wijzigingen zijn opgeslagen, moet u opnieuw inloggen op Virtualmin met de nieuwe poort die u had opgegeven.

Als u vragen moet hebben of hulp wilt, neem dan contact met ons op via livechat of door het indienen van een ticket met ons technische ondersteuningsteam.

Geschreven door Michael Brower  /  juni- 22, 2017