Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Hoe kan ik mijn websitefouten volgen?
Hoe lees ik mijn foutenlogboek?
Datum
Tijd
Logboektype
Cliënt
Foutmelding

cPanel-foutenstatistieken

Trefwoorden: cPanel,  DNS 

Hoe kan ik mijn websitefouten volgen?
Hoe lees ik mijn foutenlogboek?
Datum
Tijd
Logboektype
Cliënt
Foutmelding

CPanel bevat een manier om de meest recente fouten bij te houden met betrekking tot uw website. Het fouten-sectie geeft deze foutmeldingen voor u snel en gemakkelijk informatie zonder de andere metrics-opties voor de gewenste informatie door te gaan.

Hoe kan ik mijn websitefouten volgen?

De foutenlogger bevindt zich onder de optie Metrics op de startpagina van cPanel voor uw website.

Zodra u op de foutenlogger hebt geklikt, opent u de pagina van CPANEL die de laatste 300 fouten die door bezoekers aan uw website hebben opgetreden.U kunt deze tool gebruiken om te bepalen of er verbroken links of ontbrekende bestanden op uw website zijn.

Hoe lees ik mijn foutenlogboek?

De gegevens zien er in eerste instantie verwarrend uit, maar kunnen gemakkelijk worden afgebroken.Laten we de laatste 4 fouten gebruiken om uit te leggen wat wordt getoond.

Datum

De datum van de fout wordt gedetailleerd aan het begin van het foutenlogboek. In ons voorbeeld zijn alle vier deze fouten opgetreden op 9 april 2018.

Tijd

De tijd van de fout komt vervolgens. In ons voorbeeld geeft de nieuwste fout, gelegen aan de bovenkant, aan dat de fout is opgetreden bij 19: 55: 16.713626. Dit vertaalt zich op 7:55 PM-servertijd, op precies 16.713626 seconden. All-time gepresenteerd is in een 24-uurs formaat, dus er is geen verwarring tussen AM en PM.

Logboektype

Het logboektype geeft aan welk type logboek is geregistreerd. In dit geval is het logboek een INFO-log, wat betekent dat de server normaal bleef functioneren en dat de informatie over de fout hier ter inzage wordt gegeven.

Cliënt

Dit is het IP-adres dat het verzoek van uw website heeft gedaan die de fout heeft gemaakt. Dit is in wezen de bezoeker die probeert toegang te krijgen tot de webpagina die de fout in de eerste plaats heeft veroorzaakt. De nieuwste fout voor ons voorbeeld werd veroorzaakt door de gastheer 66.249.70.31 met behulp van poort 37560.

Foutmelding

Dit is het foutbericht zelf dat is gegenereerd vanaf het klantverzoek.In ons voorbeeld is een bestand niet gevonden fout gegenereerd omdat de gebruiker zocht naar het bestand "404.shtml" of het bestand "robots.txt" en vond geen van een van hen in de map "Public_html".

Geschreven door Hostwinds Team  /  april 10, 2018