Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Handmatig een client toevoegen in WHMCS

Tags WHMCS 

Uw klanten kunnen hun eigen accounts registreren via WHMCS, hoewel er mogelijk een tijd is wanneer u een nieuwe client-account handmatig wilt maken als een beheerder. Deze gids is bedoeld om door te gaan hoe dit kan worden gedaan vanuit WHMCS.

Dit formulier vindt u onder Cliënten -> Nieuwe klant toevoegen vanuit uw WHMCS admin panel zoals hieronder getoond:

Deze gids behandelt de invoervelden en opties die zijn gekoppeld aan het formulier Nieuwe klant toevoegen.

Sommige van deze velden zijn mogelijk optioneel. Welke velden optioneel zijn, wordt gespecificeerd in het Andere sectie van de WHMCS Algemene instellingen. Meer informatie over die instellingen vindt u hier.

  • Voornaam: De voornaam van de klant.
  • Achternaam: De achternaam van de klant.
  • Bedrijfsnaam: De naam van het bedrijf dat de klant vertegenwoordigt.
  • E-mailadres: E-mailadres van de klant.
  • Wachtwoord: Wachtwoord van de klant.Een sterk wachtwoord moet worden gegenereerd met behulp van een tool zoals dit. Na het maken van het nieuwe account moet het wachtwoord worden gereset en de instructies voor wachtwoordherstel naar de klant worden verzonden.
  • Veiligheidsvraag: De beveiligingsvraag die door de klant wordt gebruikt. Om dit te kunnen gebruiken, moet er minimaal één beveiligingsvraag worden ingesteld onder Instellingen -> Andere -> Beveiligingsvragen. Indien ingeschakeld, moet u de client dit zelf laten instellen.
  • Beveiligingsantwoord: Het antwoord van de klant op hun beveiligingsvraag.Het zou helpen als u de klant dit zelf hebt ingesteld.
  • Adres 1-2: De eerste en tweede regels van het postadres van de klant.
  • stad: De stadsadres van de klant.
  • Staat / regio: De staat / regio van het postadres van de klant.
  • Postcode: De zip / postcode van het postadres van de client.
  • Land: Het land van het postadres van de klant.
  • Telefoonnummer: Het telefoonnummer van de klant.
  • Late vergoedingen: Indien ingeschakeld, is de klant vrijgesteld van late vergoedingen.
  • Achterstallige kennisgevingen: Indien ingeschakeld, ontvangt de klant geen e-mails met achterstallige facturen.
  • Belasting Vrijgesteld: Indien ingeschakeld, worden belastingen niet toegepast op de facturen van de klant.
  • Afzonderlijke facturen: Indien ingeschakeld, ontvangt de klant afzonderlijke facturen voor elk van zijn diensten.
  • Schakel CC-verwerking uit: Indien ingeschakeld, is automatische creditcardverwerking uitgeschakeld voor de klant.
  • Afmelden voor marketing-e-mails: Indien ingeschakeld, worden er geen marketing-e-mails naar de klant gestuurd.
  • Status update: Als u dit inschakelt, worden automatische statusupdates voor de client uitgeschakeld.
  • Sta eenmalige aanmelding toe: Als u dit inschakelt, wordt Single Sign-On voor de klant toegestaan.
  • Betalingsmiddel: De standaard betaalmethode voor de klant.
  • Facturering Contact: De standaard contactpersoon voor facturering voor de klant.
  • Taal: De standaard weergavetaal voor de client.
  • Toestand: De accountstatus van de klant.
  • Valuta: De standaardvaluta van de klant.
  • Klantengroep: De gebruikersgroep, de klant, behoort tot.
  • Kredietbalans: Het kredietbedrag voor het account van de klant.
  • Beheerdersnotities: Tekstvak waar beheerders notities op het account kunnen achterlaten. Deze notities zijn alleen zichtbaar voor beheerders.

Geschreven door Hostwinds Team  /  augustus 29, 2018