Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Waar vindt u de e-mailmarketeer in WHMCS
Een nieuwe regel creëren in de e-mailmarketeer
Regel voor klantgerelateerde e-mailmarketing
Product / Service-gerelateerde e-mailmarketingregel
Hoe u een bestaande marketingregel kunt wijzigen
Hoe een bestaande marketingregel te verwijderen

Hoe e-mailmarketing te gebruiken met WHMCS

Tags WHMCS,  Email 

Waar vindt u de e-mailmarketeer in WHMCS
Een nieuwe regel creëren in de e-mailmarketeer
Regel voor klantgerelateerde e-mailmarketing
Product / Service-gerelateerde e-mailmarketingregel
Hoe u een bestaande marketingregel kunt wijzigen
Hoe een bestaande marketingregel te verwijderen

Een van de vele functies die WHMCS biedt, is de e-mailmarketeer. Met deze functie kunt u aangepaste regels instellen op e-mailstroom en eerdere klanten die door u zijn geregistreerd. U kunt het instellen om specifieke marketing-e-mails naar uw klanten te verzenden op basis van verschillende opties, zoals het aantal producten dat ze hebben of de dagen die ze actief zijn geweest. Dit is een fantastische functie die WHMCS buiten de doos biedt die we in deze gids zullen dekken.

Waar vindt u de e-mailmarketeer in WHMCS

Stap een: Log in op uw WHMCS Admin Dashboard

Stap twee: Navigeert in het bovenste menu naar Gereedschap -> E-mail marketeer, om naar de pagina te worden gebracht waar u de marketingregels voor automatisch verzonden e-mails kunt beheren.

Vanaf deze pagina kunt u marketingregels voor de verzonden e-mails maken en beheren.

Een nieuwe regel creëren in de e-mailmarketeer

Bij het maken van een regel die de WHMCS-e-mailmarketer zal gebruiken, is er de mogelijkheid om tussen twee verschillende typen te selecteren. Daar is de Klantgerelateerd regel en de Product / service gerelateerd naar het type regel. Deze bepalen de aanvullende criteria-opties die beschikbaar zijn. De bovenkant van de nieuwe regelformulieren blijft hetzelfde, het enige verschil dat het type is dat is geselecteerd.

  • Naam - Naam die intern te zien is voor de Marketingregel. Wordt gebruikt om een snelle beschrijving van de regel en het doel ervan te identificeren.
  • Type - Het type regel dat wordt gemaakt. Met opties die klantgerelateerd en product- / servicegerelateerd zijn.
  • Marketing-e-mail - Dit is als u wilt dat klanten zichzelf vrijstellen van dit soort e-mailregels als ze zich hebben afgemeld voor marketing-e-mails.
  • Gehandicapt - U kunt de regel tijdelijk uitschakelen door dit vak actief te maken.

Regel voor klantgerelateerde e-mailmarketing

  • Dagen sinds registratie - Het minimum aantal dagen sinds de klant is geregistreerd om de e-mail te verzenden.
  • Minimum aantal actieve producten / services - U kunt het minimumbedrag van de diensten op het account van de client opgeven voordat de e-mail wordt verzonden.Als u leeg bent, wordt deze optie genegeerd.
  • Maximaal aantal actieve producten / services - Als u de e-mail die alleen wordt verzonden wilt beperken als de klant een bepaald aantal producten actief heeft, kan deze optie helpen om dat te beïnvloeden. Indien leeg gelaten, wordt deze optie genegeerd.
  • Email sjabloon - Dit is het e-mailsjabloon dat naar de klant wordt gestuurd. U kunt zien hoe u e-mailsjablonen maakt en beheert van dit artikel hier.

Product / Service-gerelateerde e-mailmarketingregel

  • Product / dienst / add-on - Hier kunt u het product, de service of addon selecteren om te bepalen of de e-mail wordt verzonden. Deze lijst is hetzelfde als uw productenlijst binnen WHMCS.
  • Product- / servicestatus - Hier kan de vereiste status van het product worden geselecteerd. Hier kunt u de producten specificeren waarvoor de e-mails moeten worden verzonden.
  • Aantal dagen - Deze waarde is afhankelijk van de waarde van de volgende dagen filtertype, omdat het voor dat doel voornamelijk zal worden gebruikt.
  • Dagen filtertype - Hier kunt u instellen hoe lang na een bepaalde gebeurtenis dat de e-mail naar de klant wordt verzonden. Dit veld is afhankelijk van de waarde-ingang voor het aantal dagen. Voorbeelden van filtertypen omvatten, na besteldatum, die de dagen nadat de klant het product aanvankelijk had besteld vóór de volgende vervaldatum, waarbij de klant het opgegeven dagen vóór hun volgende vervaldatum voor het product zou worden gemaild. Na de volgende vervaldatum verzendt de invoer van dagen een e-mail nadat de vervaldatum is doorgegeven.
  • Heeft geen product / service - Als u klanten wilt uitsluiten die al een bepaald product of bepaalde dienst hebben, kunt u dat hier selecteren zodat ze worden uitgesloten van de automatische e-mail.
  • Heeft geen add-on - vergelijkbaar met exclusief op basis van het product. Hiermee kunt u echter uitsluiten op basis van de add-informatie die de klant heeft. Als u bijvoorbeeld een add-abonnement wilt markeren, wilt u waarschijnlijk niet proberen een add-on aan een klant te verkopen die het al actief is op hun account.
  • Email sjabloon - Dit is het e-mailsjabloon dat naar de klant wordt gestuurd. U kunt zien hoe u e-mailsjablonen maakt en beheert van dit artikel hier.

Als u klaar bent met het instellen van de nieuwe e-mailmarketingregel, kunt u deze opslaan met de Wijzigingen opslaan knop, de regel in werking stellen. Nadat de regel wordt toegevoegd, is het nu zichtbaar en bereikbaar vanaf de hoofdpagina van de e-mail marketeer.

Hoe u een bestaande marketingregel kunt wijzigen

Het kan zijn dat u van tijd tot tijd een bestaande marketingregel wilt wijzigen om bepaalde criteria of opties ervoor te wijzigen. Gelukkig kan dit worden gedaan vanaf de WHMCS Email Marketer-pagina. In de lijst met huidige records kunt u het pictogram rechts van het record selecteren. Het ziet er bijna uit als een pen en papier. Het ziet er als volgt uit:

Hoe een bestaande marketingregel te verwijderen

Als u klaar bent met de marketingpromotie of wilt u om welke reden dan ook een marketingregel wilt verwijderen, kan dit worden gedaan vanaf de hoofdwhmcs e-mail marketeerpagina. Het rode min-pictogram rechts van het record, kunt u de marketingregel permanent verwijderen.

Als u vragen moet hebben of hulp wilt, neem dan contact met ons op via livechat of door het indienen van een ticket met ons technische ondersteuningsteam.

Geschreven door Hostwinds Team  /  september 5, 2018