Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Waar vindt u de opties voor systeemopruiming in WHMCS
Leeg gatewaylogboek
Leeg WHOIS-opzoeklogboek
Leeg importlogboek ticketmail
Lege sjablooncache
Prune Client Activity Logs
Snoei opgeslagen e-mails op
Snoei oude bijlagen

Systeemopruiming uitvoeren met WHMCS

Trefwoorden: WHMCS,  Reseller 

Waar vindt u de opties voor systeemopruiming in WHMCS
Leeg gatewaylogboek
Leeg WHOIS-opzoeklogboek
Leeg importlogboek ticketmail
Lege sjablooncache
Prune Client Activity Logs
Snoei opgeslagen e-mails op
Snoei oude bijlagen

Met WHMCS, als u veel activiteit op uw site hebt, kan deze de database en bestanden vrij groot worden. Uiteindelijk kan dit uw site vertragen of voegen terwijl het probeert informatie te zoeken. Als alternatief kan dit helpen om de schijfruimte ook op te slaan.

Waar vindt u de opties voor systeemopruiming in WHMCS

Stap een: Log in op uw WHMCS Administratieve Dashboard

Stap twee: Navigeer in het menu bovenaan naar Gereedschap -> Systeem -> Systeemopruiming

Stap drie: Als u op de opruiming van het systeem klikt, brengt u naar een pagina waar u verschillende opruimacties binnen WHMCS kunt uitvoeren.

Leeg gatewaylogboek

U kunt het Gateway-logboek voor WHMCS leegmaken door te selecteren Gaan, net naast Leeg gatewaylogboek. Het gateway-logboek slaat informatie op over transacties die zijn gedaan via de WHMCS-installatie.

Leeg WHOIS-opzoeklogboek

Hierdoor wordt het logboek van WHOIS-opzoektekens uitgeschakeld door degenen die uw WHMCS-site gebruiken. Dit omvat het uitvoeren van de WHOIS-opzoeken of controleren op nieuwe en bestaande domeinregistraties. Klikken Gaan naast Leeg WHOIS-opzoeklogboek zal dit logboek wissen en wat ruimte vrijmaken.

Leeg importlogboek ticketmail

Dit zal het logboek van e-mails wissen dat door WHMCS in het ticketsysteem is geleid. Hoewel dit het logbestand wordt verwijderd dat hiervan bijhoudt, blijven de buizende tickets onaangetast door dit logboek te wissen. U kunt het logboek wissen door op te klikken Gaan naast Leeg importlogboek ticketmail.

Lege sjablooncache

Met WHMC's, om de laadtijd van elke pagina te versnellen, zal het een cache van sjablonen maken, zodat het de sjabloon niet hoeft te reparen wanneer de pagina is toegankelijk. Dit is vooral handig als u recente wijzigingen in de sjablonen hebt aangebracht om actief te worden. Als u de sjablooncache leegt, selecteert u Gaan naast Lege sjablooncache.

De directory templates_c Met je Whmcs moet het beschrijfbaar zijn door Whmcs voor dit aan het werk.

Prune Client Activity Logs

Naarmate je meer en meer klanten krijgt, zullen de activiteitenlogboeken van de klant enorm groeien.Een leuke manier om deze gesneden te behouden is om eventuele activiteitenlogs vóór een bepaalde datum te verwijderen.Op die manier kunt u de recente en relevante log-informatie behouden.Om dit te doen, voert u in de Datum (of selecteer de kalender om uit een kalendervenster te kiezen) en selecteer Verwijderen om het Logboeken van clientactiviteiten van vóór die datum.

Snoei opgeslagen e-mails op

Vergelijkbaar met de clientactiviteitenlogs zijn de opgeslagen e-mails de logs van de e-mails die via WHMCS naar uw klanten zijn verzonden. Van tijd tot tijd moeten deze mogelijk ook worden gewist. U kunt e-mails duiden die vóór een actuele tijd zijn verzonden, zodat u de meer huidige e-mails kunt bewaren, alleen als de informatie over hen nog steeds nodig is. Om dit te doen, zou je in de Datum die u wilt beginnen met het bijhouden van mails van of selecteer de kalender om het dialoogvenster Kalender te openen. Dan klikken Verwijderen.

Snoei oude bijlagen

Deze is een beetje riskanter, omdat dit bijlagen zal verwijderen die aan tickets zijn toegevoegd. Dit omvat eventuele screenshots of andere bestanden die mogelijk zijn geüpload naar tickets door uw klanten of zelfs personeel. Om de bijlagen vóór een bepaalde datum te verwijderen, voert u de Datum U wilt bijhouden of klik op de kalender om het kalendervenster te gebruiken en klikt u vervolgens Verwijderen.

Geschreven door Hostwinds Team  /  November 13, 2018