Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Waarom kan ik mijn server pingen, maar mijn website niet laden?
Wat kan ik doen als mijn server reageert op ping, maar ik kan hem niet gebruiken?
Optie 1: SSH / RDP in de server
Optie 2: gebruik VNC ingebouwd in Cloud Control om verbinding te maken
Optie 3: opnieuw opstarten vanaf Cloud Portal
Optie 4: Neem contact met ons op

Mijn server pingt goed, maar mijn website wordt niet geladen

Trefwoorden: Web Hosting 

Waarom kan ik mijn server pingen, maar mijn website niet laden?
Wat kan ik doen als mijn server reageert op ping, maar ik kan hem niet gebruiken?
Optie 1: SSH / RDP in de server
Optie 2: gebruik VNC ingebouwd in Cloud Control om verbinding te maken
Optie 3: opnieuw opstarten vanaf Cloud Portal
Optie 4: Neem contact met ons op

Waarom kan ik mijn server pingen, maar mijn website niet laden?

Dit probleem geeft aan dat uw server online en beschikbaar is voor internet, maar dat er iets specifieks de oorzaak is van het falen van de website. Meestal is dat het gevolg van een van de volgende drie problemen:

  • Webserver is niet geïnstalleerd of functioneel
  • Website software is not functional
  • De DNS-instellingen voor uw website zijn niet correct of niet ingesteld

Wat kan ik doen als mijn server reageert op ping, maar ik kan hem niet gebruiken?

Optie 1: SSH / RDP in de server

Als de website niet werkt, test dan of u nog steeds verbinding kunt maken met SSH of RDP

Als u op deze manier verbinding kunt maken, zorg er dan voor dat uw webserver actief is. Als dit het geval is, moet u wellicht een diagnose stellen van DNS-problemen met het domein door de instructies in dit artikel te doorlopen voor het type installatie dat u heeft.

Optie 2: gebruik VNC ingebouwd in Cloud Control om verbinding te maken

Als u een huidige, op cloud gebaseerde VPS en SSH / RDP werkt, werkt u mogelijk nog steeds in de 'console' van de computer via de VNC die is ingebouwd in uw cloudbesturingsgebied.

Als dit werkt, controleer dan de firewall om ervoor te zorgen dat uw IP-adres er niet aan is toegevoegd.Dit is enigszins gewone op WHM / CPANEL-servers en anderen met ConfigServ Security & Firewall (CSF) of soortgelijke fail2Ban-instellingen.

Een andere manier om te testen als het gewoon uw IP-ip is in een firewall is om een ander IP (bijvoorbeeld mobiele telefoon op gegevens in plaats van WiFi) te gebruiken.

Optie 3: opnieuw opstarten vanaf Cloud Portal

Als u een huidige, op cloud gebaseerde VPS hebt, krijgt u de mogelijkheid om uw server (s) uit onze cloudportaal opnieuw op te starten.

Optie 4: Neem contact met ons op

Als het opnieuw opstarten van de server niet werkte, opent de volgende stap een technisch ondersteuningskaart voor onze technici om te beoordelen.

Geschreven door Hostwinds Team  /  juni- 5, 2021