Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Waar vindt u de logboekopties in WHMCS
Activiteiten logboek
Beheerderlogboek
Module logboek
E-mailberichtlog
Ticket Mail Import Log
WHOIS-opzoeklogboek

Logboeken binnen WHMCS bekijken

Trefwoorden: WHMCS,  Reseller 

Waar vindt u de logboekopties in WHMCS
Activiteiten logboek
Beheerderlogboek
Module logboek
E-mailberichtlog
Ticket Mail Import Log
WHOIS-opzoeklogboek

Om ervoor te zorgen dat alles werkt zoals het zou moeten en controleer of er iets fout gaat, kunt u naar uw logboeken kijken. De logbestanden houden informatie vast, want het heeft betrekking op de service om te onderzoeken wanneer problemen zich voordoen. In WHMC's is er een handig gebied om deze logs te bekijken.

Waar vindt u de logboekopties in WHMCS

Stap een: Log in op uw WHMCS Administratieve Dashboard

Stap twee: Navigeer vanuit het menu naar boven door naar Gereedschap -> Logboeken.

Daarna zijn er extra opties voor elk logbestand dat kan worden bekeken. Deze omvatten Activiteiten logboek, Beheerderlogboek, Module logboek, E-mailberichtlog, Ticket Mail Import Log, en WHOIS-opzoeklogboek.

Activiteiten logboek

De activiteitenlogboeken zullen u de acties laten zien die zijn gedaan in WHMCS. Dit omvat alle gebruikers, evenals het systeem zelf. Omdat dit soms langer kan worden vanwege het aantal acties dat wordt uitgevoerd door gebruikers op de WHMC's, is er een eenvoudig te gebruiken zoekfunctie bovenaan. Je kunt zoeken op basis van Datum, Omschrijving, Gebruikersnaam, en de IP adres dat de actie initieerde. Dan kunt u Filterlogboek om te filteren wat er wordt gezien om aan die vereisten te voldoen.

Beheerderlogboek

Het Admin-log laat de tijden zien dat een administratieve gebruiker is ingelogd en wanneer ze zijn uitgelogd. Dit kan handig zijn om te weten wanneer bepaalde beheerders tegelijk zijn ingelogd en wanneer ze het laatst zijn ingelogd. Dit toont ook de IP adres, wat kan helpen bij het identificeren van verdachte aanmeldingen.

Module logboek

Het module debug-logboek kan helpen debuggen of mogelijke problemen binnen een module of externe API-oproepen te identificeren. Standaard wordt dit uitgeschakeld. Als er echter een probleem gebeurt en u moet onderzoeken dat de oproepen worden gemaakt, kunt u dat wel Schakel foutopsporingsregistratie in. Zorg ervoor dat als u klaar bent met het inchecken, u Uitschakelen het ook. Anders kan het logboek vrij snel vullen.

E-mailberichtlog

Wanneer WHMCS een e-mail naar een van uw klanten stuurt, wordt deze vermeld in het E-mailberichtlog.Hoewel dit handig is voor het zien van e-mails die zijn verzonden, met name meer recente e-mails, wilt u misschien de individuele e-maillogs op de client bekijken Profiel bladzijde.

Ticket Mail Import Log

Het invoerlogboek van de ticketmail kan worden gebruikt om e-mails die binnenkomen te bekijken, die worden gebruikt om tickets te maken of erop te reageren. Dit omvat informatie over de e-mail, evenals als deze faalt. Deze bron kan gunstig zijn bij het bepalen van fouten in de e-mailleidingen met WHMCS.

WHOIS-opzoeklogboek

Dit logboek bevat een lijst met WHOIS-opzoekingen die door de bezoekers en klanten op uw site zijn gedaan. Dit omvat nieuwe domeinregistraties en domeinoverdrachten. U kunt ook het IP-adres zien dat het WHOIS-verzoek is ingediend.

Geschreven door Hostwinds Team  /  November 16, 2018