Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Redenen
Details / oplossingen

Waarom ben ik op een e-mailblacklist?

Trefwoorden: Email,  Security 

Redenen
Details / oplossingen

Deze gids is bedoeld voor hostwinds-clients wiens service ouder is dan 30 dagen en heeft gevonden dat hun IP op de zwarte lijst is geweest.

Redenen

Als je merkt op een e-mailblacklist, kunnen er verschillende redenen zijn:

  1. De vorige eigenaar van het IP van uw dienst dat u gebruikt was op de zwarte lijst gebracht voor het verzenden van een e-mail.
  2. Legitieme e-mails die u hebt verzonden, zijn gemeld als spam door een ontvanger.
  3. Iemand in uw organisatie verzendt bewust post dat door de ontvangers wordt beschouwd.
  4. Iemand in uw organisatie verzendt onbewust e-mail die wordt overwogen, ongeacht of door lokale computerinfecties of gestolen inloggegevens.
  5. Iemand heeft verbroken in uw hosting / server en heeft accounts gemaakt om spam te verzenden.
  6. Iemand heeft malware opgezet op uw hosting / server om hetzelfde te doen.
  7. Iemand verzendt spam alsof je van je domein bent.
  8. Iemand verzendt een e-mail via de e-mailserver van uw server.

Details / oplossingen

In het geval van 1, een verwijderingsverzoek moet alles zijn dat nodig is.

Voor 2 en 3, een aanpassing van de verzonden modellen die worden verzonden, kan noodzakelijk zijn of eventuele e-maillijsten van gebruikers worden bewerkt.

De mogelijkheid om 4 is eenvoudig op te sporen (mail-serverlogboeken tonen alle e-mail van één account) maar kan moeilijker zijn om te repareren.

5 en 6 moet worden bevestigd door het wijzigen van e-mailaccountwachtwoorden en / of het doen van malware-scans op de hosting / server.

7 Moet fixeerbaar zijn met de juiste DMARC / DKIM / SPF-records instellen in DNS en op de e-mailserver.

8 is specifiek voor VPS en dedicated servers en is wat een "open relais" wordt genoemd - configuraties moeten worden aangepast om te voorkomen dat buitengebruikers e-mail verzenden, inclusief SMTP-wachtwoordverificatie.

Dit zijn slechts een paar mogelijke redenen om uw hosting / server IP te hebben op een e-mailblacklist, maar we helpen u graag uit te vinden waarom u problemen hebt met het verzenden van e-mail.

Doe alsjeblieft met ons mee in LiveChat of door een ticket met de Vereiste details voor de technici om te onderzoeken, en we zullen u laten weten wat we vinden en wat kan worden gedaan om het te repareren.

Geschreven door Hostwinds Team  /  juni- 5, 2021