Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Problemen met het ontvangen van e-mail
Quota voor meer dan e-mail
DNS-problemen
E-mailclientproblemen
Alternatieve redenen

Waarom kan ik geen e-mail ontvangen?

Trefwoorden: Email,  Webmail,  cPanel 

Problemen met het ontvangen van e-mail
Quota voor meer dan e-mail
DNS-problemen
E-mailclientproblemen
Alternatieve redenen

Problemen met het ontvangen van e-mail

Als u problemen hebt met het ontvangen van e-mail, maar u kunt een e-mail verzenden, hier zijn enkele mogelijke gemeenschappelijke oorzaken die in meer diepgang hieronder zullen worden uitgelegd:

  • Over e-mailquota
  • DNS-problemen
  • Mailclient problemen

Quota voor meer dan e-mail

Elk e-mailaccount krijgt bij het aanmaken een quotum toegewezen. U kunt deze instellingen in cPanel controleren en indien nodig verhogen:

Stap 1: Ga naar cPanel

Stap 2: Ga naar Emailaccounts

Stap 3: Ervoor zorgen Emailaccounts zijn geselecteerd uit de beschikbare tabbladen.Vanaf hier kunt u onmiddellijk de huidige e-mails en hun huidige bekijken Gebruik of Quota.

Stap 4: Als de huidige opslag vol is, kunt u proberen e-mails te verwijderen of het Schijf en quotum door het te selecteren.U kunt de huidige limiet uitbreiden of op onbeperkt zijn.Selecteren Opslaan wanneer klaar.

Het is het vermelden waard.Onbeperkt wordt niet geadviseerd tenzij u uw e-mails dagelijks herzien en beheren, omdat dit uw inode beperking of opslagcapaciteit aanzienlijk heeft beïnvloed.

DNS-problemen

Het kan een probleem zijn met uw DNS-instellingen:

  • Zijn uw DNS-zones correct ingesteld?
  • Heb je onlangs MX-records gewijzigd?Het duurt normaal gesproken ongeveer een uur om bij te werken en ze zijn misschien nog niet volledig veranderd.
  • Zijn uw MX-records en e-mailrouting correct?

Je kunt hulpmiddelen gebruiken zoals mijn DNS?om records te controleren en ervoor te zorgen dat ze correct en / of propagatie correct zijn.

E-mailclientproblemen

Zorg ervoor dat uw e-mailclient correct is ingesteld.Deze instellingen variëren, afhankelijk van uw klant.U vindt de instructies voor veel e-mailclients in CPANEL.

Stap 1: Ga naar cPanel

Stap 2: Selecteer in het gedeelte E-mail Emailaccounts

Stap 3: Zorg ervoor dat de Emailaccounts tabblad is geselecteerd en kies Verbonden apparaten uit de beschikbare lijst onder Acties. Kiezen E-mailclient instellen uit de beschikbare vervolgkeuzelijst.

Stap 4: Er verschijnt een nieuw browservenster en biedt uw e-mailclientinstellingen.U wilt ervoor zorgen dat dit is wat is geconfigureerd voor e-mailcliënten van derden.

U wilt er zeker van zijn dat de juiste gebruikersnaam, wachtwoord en de inkomende en uitgaande serverinformatie 100% correct zijn. Als er fouten zijn, zoals een e-mailwachtwoord, zal uw e-mailclient niet correct werken.

Alternatieve redenen

Spam Assassin - Als u dit hebt ingeschakeld, controleer dan de spammap om ervoor te zorgen dat ze niet worden betrapt door de huurmoordenaar.Dit is te vinden onder uw CPANEL E-mailgedeelte, Spamfilters.

Over schijfquota - Uw CPANEL-account heeft mogelijk zonder schijfruimte.Als u een Shared of Business Shared-klant bent, moet dit niet het geval zijn, omdat al onze plannen onbeperkte schijfruimte bevatten.

Authenticatie - U hebt DKIM en / of SPF ingeschakeld en / of niet correct geconfigureerd.U kunt dit controleren in de authenticatie van CPANEL onder het e-mailgedeelte.

Wees alsjeblieft aangemoedigd om een ticket te openen met technische ondersteuning om eventuele e-mailproblemen te onderzoeken voor verdere hulp bij het oplossen van inkomende e-mails.

Geschreven door Hostwinds Team  /  juni- 5, 2021