Need help? Chat now!

Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Inhoudsopgave


Hoe heb ik Zpanel opgezet?
Hoe verbinding te maken met zPanel
Hoe u uw eerste domein toevoegt
Hoe u een database aanmaakt
Hoe u een gebruiker aan uw database toevoegt
Hoe u een FTP-account aanmaakt
Hoe u een e-mailaccount aanmaakt
Hoe u toegang krijgt tot uw webmail

Snelstartgids

Trefwoorden: Zpanel 

Hoe heb ik Zpanel opgezet?
Hoe verbinding te maken met zPanel
Hoe u uw eerste domein toevoegt
Hoe u een database aanmaakt
Hoe u een gebruiker aan uw database toevoegt
Hoe u een FTP-account aanmaakt
Hoe u een e-mailaccount aanmaakt
Hoe u toegang krijgt tot uw webmail

Hoe heb ik Zpanel opgezet?

Welkom bij de Snelstartgids Zpanel, een manier om een overzicht van de applicatie te krijgen. De onderstaande lijst wordt door deze items uitgevoerd; Aansluiten, een domein toevoegen, een database maken, een gebruiker toevoegen aan uw database, het installeren van scripts, het maken van een FTP-account, het maken van uw eerste e-mailaccount en toegang tot Webmail.

Hoe verbinding te maken met zPanel

  1. Om verbinding te maken met uw Zpanel Admin-gebied, voert u het IP-adres van uw server in uw browser in.
  2. Log in en verander uw zadmin-wachtwoord
    1. Standaard gebruikersnaam en wachtwoord zijn:
      1. Gebruiker: zadmin
      2. Wachtwoord: wachtwoord
  3. Klik onder het accountgedeelte in uw Zpanel Admin-gebied op Wachtwoord wijzigen. Volg op deze pagina de richtingen op het scherm en wordt uw wachtwoord gewijzigd.

Notitie: Vergeet niet uw wachtwoord op te geven wanneer u ondersteuningsverzoeken indient.

Hoe u uw eerste domein toevoegt

  1. Als u niet op de ZPANEL-startpagina bent, klikt u op het pictogram Home.
  1. Blader door de pagina naar het gedeelte "Domain Management" en klik op "Domeinen".
  1. Voer onder het gedeelte "Een nieuw domein" uw domeinnaam en
    1. Zorg ervoor dat u "een nieuwe thuisgids" hebt geselecteerd
  2. Klik nu op "Maken".
  1. Nu moet u teruggaan naar de startpagina.
  1. Ga terug naar het gedeelte "Domain Management" en klik op "DNS-manager".
  1. Selecteer in de vervolgkeuzelijst het domein dat u hebt toegevoegd
  2. Klik op "Bewerken"
  1. Zpanel zal je nu een pagina presenteren die je informeert dat de DNS-zones moeten worden gemaakt.Klik op "Records maken"
  1. Klik op het tabblad NS
  2. Als u nameservers gebruikt die we aan u of nameservers hebben verstrekt die al zijn geregistreerd, voert u deze in
  3. Klik op Nieuw record toevoegen
  1. Ga terug naar de Domains-pagina en u kunt de status van de domeininstellingen op uw server bekijken.Vernieuw tot de status "Live" zegt.

Notitie: Als u de naamservers zult gebruiken, genereert Zpanel, moet u deze nameservers registreren met uw domeinregistrar.Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, opent u een ticket om te ondersteunen, inclusief uw ZADMIN-wachtwoord en de inloggegevens aan uw domeinregistrar.We helpen u graag.

Hoe u een database aanmaakt

  1. De ZPANEL-startpagina klikt op "MySQL-database" - dit staat onder "Database-management".
  1. Nu onder de "Een nieuwe MySQL®-database maken", voert u de naam in die u aan uw database wilt toewijzen.
  2. Klik op "Maken"

Hoe u een gebruiker aan uw database toevoegt

  1. Klik van de startpagina Zpanel op "MySQL-gebruikers" die dit onder "Database-management" staat.
  1. Onder de "een nieuwe MySQL®-gebruiker maken", voert u de gebruikersnaam in die u wilt associëren met uw database.
  2. Selecteer in de vervolgkeuzelijst de database die u in de vorige stap heeft gemaakt
  3. Klik op "Maken"
    een. Houd er rekening mee dat wachtwoorden om veiligheidsredenen automatisch worden gegenereerd
  1. Uw database-gebruikersnaam en wachtwoord verschijnen in het gedeelte "Current MySQL®-gebruikers".

Hoe u een FTP-account aanmaakt

  1. Klik op de startpagina Zpanel op "FTP-ACCOUNTS" die u vindt onder "Bestandsbeheer".
  1. Voer uw gewenste FTP-gebruikersnaam en wachtwoord in
  2. Stel het toegangstype in.
    Notitie: Alleen-lezen zou iemand in staat stellen om bestanden te downloaden, maar deze niet te uploaden of te wijzigen. SCHRIJF-ALLEEN ZOU ALLEEN IEMAND MOETEN OMDADEN Uploadt, maar deze niet downloaden of wijzigen. Volledige toegang zou iemand volledige controle geven, inclusief uploaden, downloaden en wijzigen van rechten.
  3. Vink de optie aan voor "Domein directory".
    1. Selecteer uw domeinmap in het vervolgkeuzemenu.
  4. Klik op Maken

Hoe u een e-mailaccount aanmaakt

  1. Klik op de startpagina Zpanel op "Mailboxes" die u kunt vinden onder "Mail".
  1. Onder "Een nieuwe mailbox maken", voert u het gewenste e-mailadres in
  2. Selecteer het domein in de vervolgkeuzelijst.
  3. Voer het gewenste wachtwoord in
  4. Klik op "Maken"

Hoe u toegang krijgt tot uw webmail

  1. Klik in de startpagina Zpanel op "Webmail" die u kunt vinden onder "Mail".
  1. Klik op "Webmail laderen"
  1. Dit brengt u naar de inlogpagina "Roundcube"
  2. Voer uw volledige e-mailadres in
  3. Voer uw wachtwoord in
  4. Klik op "Inloggen"

Geschreven door Michael Brower  /  december 13, 2016